vill inte bli vuxen

det är bra att ta ansvar och sköta sina saker själv men tänk om några år när jag flyttar till en egen lägenhet och måste betala räkningar, då kan jag inte längre vara inpulsiv och gör vad jag vill, då måste jag spara och sköta jobbet. tanken av jobb gör mig helt deprimerad, vad vill jag bli ? inget jobb verkar så roligt och så svårt att få. förut brukade jag alltid ha massa tankar och alternativ om vad jag vill göra men  nu står det helt still. om bara 3 år går jag ut gymnasiet och redan i januari ska jag bestäma mig omjag vill plugga vidare eller inte, hur ska jag veta vad jag vill göra om några år !! som är snart, paniken kryper i kroppen. när jag väl börjar jobba på heltid måste jag pansion spara och fälja börsen typ ..  pangarna ska gå till försäkringar, hyra, el, skatt, mat och så mycket mer, jag måste helt enkelt bli rik om jag ska klara mig. läs våran blogg så kanske jag blir rik ..hahah ! kan ju köra en anka om jag inte lyckas på egen hand.




zw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0